Z redakce
Nové předplatné pro rok 2021 Zemřel doc. PhDr. Pavel Hartl Advent plný dárků a překvapení YouTube kanál časopisu Sekce „Koronavirus v sociální práci“ opět spuštěna Vyšlo číslo 5/2020 „Síťování v sociální práci“
Přednášky on-line
Volná místa
Sociální pracovník (Moravská Třebová) Sociální pracovník / pracovnice (Nymburk) Vedoucí odd. kurátorů pro mládež (Praha) Kontaktní pracovník / pracovnice (Pardubice) Sociální pracovník (Hřebeč – Kladno) Odborný sociální pracovník (Liberec)
Čísla
Archiv čísel » 2019/2 - Vzdělávání v sociální práci »
Profesiogram jako podklad pro konstrukci vzdělávacích programů
Oldřich Matoušek, Kateřina Hejnová
Medailon autora:
Doc. PhDr. Oldřich Matoušek vyučuje na Katedře sociální práce Filosofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze od jejího založení (1992). Dříve působil jako klinický psycholog na psychiatrii, kde se věnoval psychoterapeutické práci s rodinami pacientů a výzkumu. Poslední tři dekády se jako pedagog a výzkumník věnuje problematice ohrožených rodin, dětí a mládeže. Zabývá se také teorií a metodami sociální práce. Působí i jako konzultant řady nestátních neziskových organizací.
Mgr. Kateřina Hejnová je absolventkou magisterského studia a doktorandkou v oboru sociální práce na Katedře sociální práce Filosofické fakulty Univerzity Karlovy, kde působí také jako externí pedagožka. V letech 2009 až 2014 působila na oddělení sociálně-právní ochrany dětí jako terénní sociální pracovnice. Ve výzkumné činnosti se věnuje praxi sociálních pracovníků při řešení rozvodových situací.
Abstrakt:
CÍLE: Přehledový článek chce ukázat, jak lze využít systematický popis nároků na pracovní pozice sociálních pracovníků (tzv. profesiogramy) jako jeden ze zdrojů pro konstrukci vzdělávacích programů v oblasti terciárního vzdělávání. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Článek vychází z teorií konstrukce vzdělávacích programů a z analýzy pracovních činností. METODY: Přehledová rešerše a ilustrativní případová studie. VÝSLEDKY: Jsou ukázány obecné možnosti využití profesiogramů v sociální práci. Jako příklad je uveden profesiogram pracovní pozice terénního sociálního pracovníka oddělení sociálně-právní ochrany dětí a návazné požadavky na jeho optimální profesní přípravu. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Tento princip je možné využít i pro jiné druhy pracovních pozic a jim odpovídajících vzdělávacích programů v sociální práci.
Klíčová slova:
profesiogram, vzdělávací program, analýza pracovní činnosti
s. 106 - 117
Podobné články
Ekonomické předměty v bakalářském studijním programu sociální práce
Multidisciplinární týmy pomáhají řešit problémy rizikových lokalit v Ostravě
Pracovní hodnoty, kvalita pracovního života a pracovní spokojenost sociálních pracovníků v ČR ve srovnání s dalšími sektory
Školská sociálna práca
Zhodnocení efektivity programu Pět P
Vyhledávání
Debata
Co si myslíte o novém koaličním návrhu na zálohované výživné?
Poslední komentáře:
Nenalezen žádný komentář.Ediční plán
6/2020 – Evaluace v sociální práci 1/2021 – ERIS Journal - Winter 2021 - Forced Migration and Minority Groups 2/2021 – Raná péče a sociální práce 3/2021 – Metody sociální práce 4/2021 – ERIS Journal - Summer 2021 - Histories of social work