
Z redakce
Nové předplatné pro rok 2021 Zemřel doc. PhDr. Pavel Hartl Advent plný dárků a překvapení YouTube kanál časopisu Sekce „Koronavirus v sociální práci“ opět spuštěna Vyšlo číslo 5/2020 „Síťování v sociální práci“
Přednášky on-line

Volná místa
Sociální pracovník (Moravská Třebová) Sociální pracovník / pracovnice (Nymburk) Vedoucí odd. kurátorů pro mládež (Praha) Kontaktní pracovník / pracovnice (Pardubice) Sociální pracovník (Hřebeč – Kladno) Odborný sociální pracovník (Liberec)
Čísla
Archiv čísel » 2013/3 - Rodina v nejistotě »
Some Components and Dynamics of School Social Work Practice in a North American Context
Robert Constable
Medailon autora:
Robert Constable is Professor Emeritus, Loyola University Chicago. He has contributed books and journal articles discussing school social work, social work with families, as well as social work values and ethics. He worked in Central Europe from 1990 to 1996, consulting in Poland and developing a three-level university social work program in Lithuania, which has recently celebrated its twentieth anniversary.
Abstrakt:
The article discusses theoretical points of reference and practice dynamics for school social work in the context of North American education. The school social work role comprises many diverse responses to a situation, working with a multidisciplinary school team. It is based on a commonly developed assessment and strategic plan. The school social worker also works with parents as partners. The dynamics of this practice is illustrated in the article, using an example of good practice with the school team, the parents and a child over the extended period of his elementary school years. The model of direct practice in the case of Alan is complemented by discussion of consultation, program development, transagency planning and work on general school problems, such as school safety. The article concludes with a brief review of school social work effectiveness research.
Klíčová slova:
sociální práce ve škole, modely praxe, vyhodnocení potřeb, hodnocení výkonnosti, vývoj role, vysokoškolská příprava, konzultace s učiteli, spolupráce s rodiči, týmová práce, meziorganizační plánování, účinnost výzkumu
s. 89 - 103
Podobné články
Spolupráce organizací v oblasti sanace rodiny
Školský sociálny pracovník a súzvuk sociálnej intervencie
Role klienta při vytváření specifické zakázky sociální práce na místní úrovni
Od naivného entuziazmu po racionálny konštruktivizmus v preventívnych programoch
Využití archivovaných datových souborů z reprezentativních sociologických výzkumů ve výuce a realizaci sociálního výzkumu

Vyhledávání



Debata
Co si myslíte o novém koaličním návrhu na zálohované výživné?
Poslední komentáře:
Nenalezen žádný komentář.Ediční plán
6/2020 – Evaluace v sociální práci 1/2021 – ERIS Journal - Winter 2021 - Forced Migration and Minority Groups 2/2021 – Raná péče a sociální práce 3/2021 – Metody sociální práce 4/2021 – ERIS Journal - Summer 2021 - Histories of social work