Kanál SP na YouTube SP na Facebooku SP na Floowie

Úvod » »

Kampaň Větší šance o EU projektech na podporu zaměstnanosti

ilustrační foto

Vydáno před 12 lety

Od 3. září Ministerstvo práce a sociálních věcí spouští novou komunikační kampaň. Jejími hrdiny jsou obyčejní lidé – matka na mateřské dovolené, muž přes padesát let, učitelka na vozíčku, mladá Romka a slepec. Kampaň chce informovat o účelném využívání prostředků z Evropského sociálního fondu (ESF). Díky projektům ministerstva práce totiž tito lidé mají větší šanci uplatnit se na pracovním trhu.

„Finanční prostředky z Evropského sociálního fondu pomáhají zvyšovat zaměstnanost a vytvářet lepší podmínky na pracovním trhu. Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost umožňuje financovat projekty, díky kterým mají znevýhodněné skupiny obyvatel větší šanci najít práci. Kampaní chceme na tuto aktivní politiku upozornit,“ vysvětluje poslání Evropského sociálního fondu a smysl kampaně Vladimír Kváča, vrchní ředitel sekce fondů Evropské unie z ministerstva práce.

"Cílem kampaně „Větší šance“ je ukázat,
že Ministerstvo práce a sociálních věcí
pomáhá najít znevýhodněným lidem práci."

Viktorie Plívová, tisková mluvčí MPSV

V televizním spotu vidíme maminku, která na pozadí předimenzovaného pracovního stolu zápolí s kancelářskou sponkou v nadživotní velikosti a odbíhá ukonejšit dítě v kočárku. Důvod této hry s velikostí a poměry? Na pracovním trhu má maminka menší šance, a tak ji její potenciální pracovní prostředí přerůstá. V druhé polovině spotu však již sedí pohodlně za pracovním stolem v útulném pokoji, kde si její batole hraje na koberci - díky projektu Evropského sociálního fondu zaměřenému na slaďování soukromého a pracovního života může pracovat z domova.

Kampaň je plánovaná pro letošní a příští rok a zahrne komplexní mix komunikačních kanálů. V televizi kampaň zahájí 10. září dva spoty vysílané na ČT, stanicích skupiny Nova, Prima a TV Barrandov. V regionálních rádiích, ale i na ČRo 1 Radiožurnálu, Impulsu, Frekvenci 1, Evropě 2 a internetových rádiích poběží taktéž dvě verze rozhlasových spotů. V tiskové i venkovní reklamě kampaň představí dva klíčové vizuály – maminku s obrovskou kancelářskou sponkou a staršího muže s velkou počítačovou myší. Na internetu uvidíme bannery na populárních webových stránkách a vyhledávačích. Od 3. září je v provozu také speciální webová stránka www.vetsisance.cz, která laické veřejnosti srozumitelně představí, jaké typy projektů dokázaly cílovým skupinám pomoci. 

Ministerstvo práce a sociálních věcí, které na čerpání prostředků z ESF dohlíží, tak díky Operačnímu programu Lidské zdroje a zaměstnanost vytvořilo přes 50 tisíc nových pracovních míst. Od roku 2007 bylo podpořeno přes 3,5 tisíce projektů za 47 miliard korun, které jsou investovány do lidí a jejich potenciálu.  Z ESF a státního rozpočtu ČR je pro Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost vyčleněno na období 2007 – 2013 přes 2 miliardy EUR. Do konce roku 2013 zbývá projektům přidělit už jen necelých 14 % této částky.

-Přejato z tiskové zprávy MPSV-



Sdílet text:

0

Diskuze

Všechny komentáře

Zatím nebyl vložen žádný komentář

Vložit komentář

zapište číslo číslovkou: sedm

... všechny zprávy

Nabídka nových knih

obalka
Psychoterapeutická ...
Stočesová; Čáp
obalka
Život je příliš ...
Alain Samson
obalka
Teorie terapie ...
Carl R. Rogers
obalka
Věčná touha ...
Bärbel Wardetzki
obalka
Strach z nemocí
Morschitzky; Hartl
obalka
Psychologické typy
Carl G. Jung
obalka
Vazba v psychoterapii
David J. Wallin

... kompletní nabídka

© 2014, časopis Sociální práce/Sociálna práca | … vstup do administrace