Na začátku června byla vyhlášena Česká cena za Public Relations. Oceňovány jsou PR projekty nebo jejich komunikační části, které jsou účinným, efektivním a kreativním nástrojem pro zviditelnění a oslovení cílového publika podle zadání zadavatele. Letošním absolutním vítězem se stala komunikace charitativního projektu Čtení pomáhá, který pro Charitativní projekt Čtení pomáhá ho navrhla a provedla agentura AMI Comminications.
Projekt Čtení pomáhá je osvětová a mediální kampaň, která se zaměřuje na podporu čtenářské gramotnosti dětí a mládeže a propagaci hodnotné literatury. Organizující nezisková organizace Celé Česko čte dětem®, založená v roce 2006 Evou Katrušákovou, navazuje na myšlenku o zásadním vlivu předčítání na emoční zdraví dítěte, která pochází z amerického bestselleru The Read-Aloud Handbook Jima Trelease.
Čtení pomáhá se dále umístilo na 1. místě v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a 2. místě v kategorii Nekomerční sféra a veřejný sektor.
V kategorii Nekomerční sféry a veřejného sektoru získala ocenění kampaň Místo piva do mě, dám to Domovu pro mne. Brněnské občanské sdružení Domov pro mne pomáhá lidem se zdravotním postižením. Počátky činnosti sahají až do roku 1996, kdy se zakladatelé snažili pomáhat těm zdravotně postiženým, kteří odcházeli z Ústavu pro tělesně postižené děti a mládež na Kociánce. Nyní poskytuje osobní asistenci a odlehčovací služby. Vedle toho organizuje letní tábory, volnočasové aktivity a výlety.
Kampaň pro Domov pro mne vytvořila agentura Bílý medvěd Public Relations. Projekt podpořil i server Lunchtime.cz a je propagována i formou DMS.
Na stupínek vítězů se dostala také sociální kampaň na podporu dětí odsouzených k životu za zdmi českých ústavů – projekt s názvem ODSOUZENI.CZ vytvořila pro Nadační fond J&T agentrura Fleishman-Hillard. ODSOUZENI.CZ je vlastně iniciativou několika nevládních organizací (Amalthea, o. s., Asociace náhradních rodin, Nadační fond J&T, o. s. Rozum a cit a Sdružení pěstounských rodin), které tak společně usilují o dosažení kvalitnějšího systému péče o ohrožené děti v českém prostředí. Cílem iniciativy je upozornit veřejnost na stávající nedostatek péče o ohrožené děti a tím i podpořit proces nezbytných legislativních změn.
Projekt ODSOUZENI.CZ také získal třetí místo v kategorii Nekomerční sféra a veřejný sektor.
Ceny PR neodráží jen hezkost a naleštěnost obrázku, ale i jejich efektivnost, účinnost na média a veřejnost. Podle členky výkonné rady APRA Kateřina Wheeler bylo do letošního sedmém ročníku přihlášeno celkem142 projektů (přehled všech oceněných projketů). „I letos výrazně narostl počet přihlášek a nominací z veřejného a soukromého sektoru. Velice nás těší míra zastoupení médií, klientů a PR specialistů z mimoagenturního prostředí v porotách.“
Společenská odpovědnost dává o sobě stále více vědět. To nám ukazuje i ochota PR společností komunikovat o sociálních, ekologických a výchovných problémech. Ceny PR jsou jen jedním úhlem pohledu. Jsou to kampaně, které jsou podpořeny profesionálními agenturami (ačkoli se do Českých cen za PR může přihlásit o organizace bez agentury). Stále je to ale hra peněz, kdy i malá částka je potřeba stále někde jinde.
-ebar-