Ceny Internet Effectiveness Awards (IEA) jsou uznáním, že vítězové dokáží využít digitální média ke vzniku nových způsobů podnikání, k poskytování svých služeb on-line, k lepší komunikaci se zákazníky, se zaměstnanci či občany, a dokáží přitom dosáhnout skutečných výsledků. Jsou to ocenění udílená nejefektivnějším internetovým řešením na českém internetu.
Do letošního ročníku se můžete se svými projekty přihlásit do 31. 7. 2012.
Jednou z dvanácti kategorií, vlastně hned tou první, je kategorie Neziskový sektor, lidská práva a životní prostředí. Ocenění v této kategorii získá internetový projekt, který nejlépe využívá předností digitálních médií k tomu, aby nezištně přinesl co největší užitek v některé z následujících oblastí: pomoc lidem v nouzi, ochrana lidských práv, ochrana přírody, životní prostředí, ochrana kulturního bohatství. Měřítkem úspěchu je celkový užitek, výše fund-raisingu, zapojení veřejnosti do řešení problému apod. vztažené k nákladům na projekt.
Dalšími kategoriemi je například Spotřební zboží, obchod a prodej, Bankovnictví, Auto-moto, Telekomunikace a další oblasti průmyslu a služeb.
Vedle nich budou oceněny i projekty Studentské, z Kultury a zábavy nebo speciální ocenění čtenářů IHNED.cz.
V roce 2011 získal první místo charitativní portál a cloudový projekt na podporu dárcovství - Darujsprávně.cz, projekt Fóra dárců - Asociace nadací a nadačních fondů (agentura OgilvyInteractive).
Na stupínek vítězů se dostal také projekt Čtení pomáhá (agentura CDI.CZ, s.r.o.) a Výmoly 2011 organizace SERVIS POINT GROUP s.r.o. (agentura Plus Design & Marketing s.r.o.). Nejlépe hodnocený projekt čtenáři byl Skutečný dárek, kampaň Člověka v tísni, o.p.s.(agentura W3W s.r.o. s podporu Concern Ireland).
Malí soutěží proti velkým
Kritérium efektivity umožňuje i malým organizacím soutěžit s velkými společnostmi. Rozhoduje efektivita řešení. Vrcholem soutěže je vyhlášení vítězů. Asociace.BIZ pořádá předávání cen formou společenského galavečera, na který mají přístup soutěžící, porota, média a tvůrci řešení.
-ebar-