Od 3. září Ministerstvo práce a sociálních věcí spouští novou komunikační kampaň. Jejími hrdiny jsou obyčejní lidé – matka na mateřské dovolené, muž přes padesát let, učitelka na vozíčku, mladá Romka a slepec. Kampaň chce informovat o účelném využívání prostředků z Evropského sociálního fondu (ESF). Díky projektům ministerstva práce totiž tito lidé mají větší šanci uplatnit se na pracovním trhu.
„Finanční prostředky z Evropského sociálního fondu pomáhají zvyšovat zaměstnanost a vytvářet lepší podmínky na pracovním trhu. Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost umožňuje financovat projekty, díky kterým mají znevýhodněné skupiny obyvatel větší šanci najít práci. Kampaní chceme na tuto aktivní politiku upozornit,“ vysvětluje poslání Evropského sociálního fondu a smysl kampaně Vladimír Kváča, vrchní ředitel sekce fondů Evropské unie z ministerstva práce.
"Cílem kampaně „Větší šance“ je ukázat,
že Ministerstvo práce a sociálních věcí
pomáhá najít znevýhodněným lidem práci."
Viktorie Plívová, tisková mluvčí MPSV
V televizním spotu vidíme maminku, která na pozadí předimenzovaného pracovního stolu zápolí s kancelářskou sponkou v nadživotní velikosti a odbíhá ukonejšit dítě v kočárku. Důvod této hry s velikostí a poměry? Na pracovním trhu má maminka menší šance, a tak ji její potenciální pracovní prostředí přerůstá. V druhé polovině spotu však již sedí pohodlně za pracovním stolem v útulném pokoji, kde si její batole hraje na koberci - díky projektu Evropského sociálního fondu zaměřenému na slaďování soukromého a pracovního života může pracovat z domova.
Kampaň je plánovaná pro letošní a příští rok a zahrne komplexní mix komunikačních kanálů. V televizi kampaň zahájí 10. září dva spoty vysílané na ČT, stanicích skupiny Nova, Prima a TV Barrandov. V regionálních rádiích, ale i na ČRo 1 Radiožurnálu, Impulsu, Frekvenci 1, Evropě 2 a internetových rádiích poběží taktéž dvě verze rozhlasových spotů. V tiskové i venkovní reklamě kampaň představí dva klíčové vizuály – maminku s obrovskou kancelářskou sponkou a staršího muže s velkou počítačovou myší. Na internetu uvidíme bannery na populárních webových stránkách a vyhledávačích. Od 3. září je v provozu také speciální webová stránka www.vetsisance.cz, která laické veřejnosti srozumitelně představí, jaké typy projektů dokázaly cílovým skupinám pomoci.
Ministerstvo práce a sociálních věcí, které na čerpání prostředků z ESF dohlíží, tak díky Operačnímu programu Lidské zdroje a zaměstnanost vytvořilo přes 50 tisíc nových pracovních míst. Od roku 2007 bylo podpořeno přes 3,5 tisíce projektů za 47 miliard korun, které jsou investovány do lidí a jejich potenciálu. Z ESF a státního rozpočtu ČR je pro Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost vyčleněno na období 2007 – 2013 přes 2 miliardy EUR. Do konce roku 2013 zbývá projektům přidělit už jen necelých 14 % této částky.
-Přejato z tiskové zprávy MPSV-