Z redakce
Nové předplatné pro rok 2021 Zemřel doc. PhDr. Pavel Hartl Advent plný dárků a překvapení YouTube kanál časopisu Sekce „Koronavirus v sociální práci“ opět spuštěna Vyšlo číslo 5/2020 „Síťování v sociální práci“
Přednášky on-line
Volná místa
Sociální pracovník (Moravská Třebová) Sociální pracovník / pracovnice (Nymburk) Vedoucí odd. kurátorů pro mládež (Praha) Kontaktní pracovník / pracovnice (Pardubice) Sociální pracovník (Hřebeč – Kladno) Odborný sociální pracovník (Liberec)
Čísla
Archiv čísel » 2012/3 - Současná politika státu a sociální práce »
Sociální aspekty přechodu studentů ze vzdělávání do zaměstnání
Iva Pelikánová
Medailon autora:
PhDr. Iva Pelikánová, externí doktorandka katedry sociální práce Fakulty sociálních studií Ostravské univerzity Ostrava. SZŠ a VOŠZ v Ostravě p. o., ředitelka školy a interní vyučující.
Abstrakt:
Uvedená práce čerpá z disertační práce Sociální aspekty přechodu studentů ze vzdělávání do zaměstnání, kde je komplexně zpracovaná problematika vzdělanostní společnosti a klíčového momentu, kdy studenti opouštějí systém profesního vzdělávání, aby své schopnosti a vědomosti uplatnili na trhu práce. Zkušenost vycházejících studentů ze vzdělání je stěžejní pro odhalení rizik a úskalí spojené s ideálem vzdělanostní společnosti, pragmatickou stránkou společenského života a reálnými možnostmi trhu práce. Sociální aspekty přechodu studentů ze vzdělávání do zaměstnání zachycují hlavní oblasti, v nichž dochází ke střetům očekávání a reality. Procesem přechodu studentů do zaměstnání se formuje i obor sociální práce, kde právě vzdělávání může problémy v sociální práci nejen evidovat, ale hledá i nové formy řešení. Zachycen je nejen trh práce, ale také oblast kulturního a sociálního rozvoje. Jejich zkušenosti jsou názorně vykresleny pomocí etnografického výzkumu, konkrétně etnografického rozhovoru. Cílem je definovat nejrizikovější oblasti přechodu studentů ze vzdělávání do zaměstnání, ověřit je v etnografických rozhovorech a získaný analyzovaný materiál postoupit k vytvoření pozitivních intervenčních podpor sociálních pracovníků a pracovníků ve vzdělávání. Tato publikace se zabývá stěžejními problémy studentů končících studium a odkazuje na detailní zpracování v disertaci.
Klíčová slova:
vzdělanostní společnost, sociální kapitál, kulturní kapitál, lidský kapitál, ekonomický kapitál, symbolický kapitál, sociální nerovnost, sociální práce, trh práce, profesní vzdělávání, etnografie
s. 53 - 63
Podobné články
Hledání možností mezigenerační solidarity v oblasti nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v České republice
Sociální pracovníci o profesionalizaci sociální práce v ČR
Service-learning vo vzdelávaní (školských) sociálnych pracovníkov a pracovníčok
Reflexe hodnot z perspektivy sociálních pracovníků
Digitální exkluze: dimenze sociální exkluze v informační společnosti
Vyhledávání
Debata
Co si myslíte o novém koaličním návrhu na zálohované výživné?
Poslední komentáře:
Nenalezen žádný komentář.Ediční plán
6/2020 – Evaluace v sociální práci 1/2021 – ERIS Journal - Winter 2021 - Forced Migration and Minority Groups 2/2021 – Raná péče a sociální práce 3/2021 – Metody sociální práce 4/2021 – ERIS Journal - Summer 2021 - Histories of social work