
Z redakce
Nové předplatné pro rok 2021 Zemřel doc. PhDr. Pavel Hartl Advent plný dárků a překvapení YouTube kanál časopisu Sekce „Koronavirus v sociální práci“ opět spuštěna Vyšlo číslo 5/2020 „Síťování v sociální práci“
Přednášky on-line

Volná místa
Sociální pracovník (Moravská Třebová) Sociální pracovník / pracovnice (Nymburk) Vedoucí odd. kurátorů pro mládež (Praha) Kontaktní pracovník / pracovnice (Pardubice) Sociální pracovník (Hřebeč – Kladno) Odborný sociální pracovník (Liberec)
Čísla
Archiv čísel » 2017/1 - ERIS Journal - Winter 2017 »
Conflicting and Competing Roles and Expectations: the Conundrum of Failing Social Work Students on Placements
Martyn Higgins
Medailon autora:
Dr. Martyn Higgins is an Associate Professor at the London South Bank University. His main research interests are social work education, newly qualified social workers experiences, concepts of professional identity, and late modern theory and its application to social work.
Abstrakt:
The relatively limited literature on failing students on social work placements tends to focus on the emotional reactions of the participants. The aim of this paper is different because it explores whether it is the student who is failing or whether stakeholders are failing the student by being unclear about expectations of a student on placement. This study examines whether the problem of failing students needs to be recontextualised within a wider framework of roles and expectations of social work. The paper is derived from a wider study into the expectations of participants of the social work degree. The results indicate that interviewees hold contradictory and inconsistent expectations of students, which may contribute to the difficulties encountered by tutors, practice educators, and students when a student is failing. The findings are linked to the wider context of the present reform of social work education and concerns about students’ suitability for professional practice.
Klíčová slova:
failing, students, expectations, practice learning
s. 38 - 46
Podobné články
Social Work Research and Practice - Towards a Productive Relationship
Dny dobrovolnictví na Univerzitě Palackého v Olomouci aneb Vyzkoušejte si dobrovolnictví na vlastní kůži!
Rozvoj kľúčových kompetencií študentov a študentiek sociálnej práce prostredníctvom stratégie service learning
Solving Relationship Issues Through Sociotherapy
Školská sociálna práca

Vyhledávání



Debata
Co si myslíte o novém koaličním návrhu na zálohované výživné?
Poslední komentáře:
Nenalezen žádný komentář.Ediční plán
6/2020 – Evaluace v sociální práci 1/2021 – ERIS Journal - Winter 2021 - Forced Migration and Minority Groups 2/2021 – Raná péče a sociální práce 3/2021 – Metody sociální práce 4/2021 – ERIS Journal - Summer 2021 - Histories of social work